Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

PA "Mālkalne"
  Publicēts: 2012-03-01  10:48:00 / Sabiedrība
 
 Ziņot redakcijai  

Pārpublicēts no Rīgas avīzes „Darīsm Kopā”

Septembra sākumā daudzu māju iedzīvotājiem šķita, ka pārvaldnieks sadzirdējis viņu žēlabas un ir gatavs sākt remontu. Par to liecināja pie namu ārdurvīm pielīmētās lapiņas, kurās bija pausts aicinājums tiem, kas savos dzīvokļos cieš no pelējuma un mitruma, zvanīt uz norādīto telefona numuru un ziņot par savām problēmām. Bet tad, kad iepriecinātie cilvēki sāka izsaukt meistarus, izrādījās, ka viņi ir elementāri maldināti
Namu pārvalde nav vainīga

– Vēlos brīdināt visus, ka Latvijā uzradušies komunālie blēži, – mums raksta kādas mājas vecākāLarisa. – Tas ir uzņēmums, kas piedāvā remonta pakalpojumus. Mūsu mājas iedzīvotāji noticēja šo būvnieku solījumiem un iedzīvojās nepatikšanās. Pirms kādas nedēļas uz Larisas piecstāvu mā-jas ziņojumu dēļa parādījās lapiņa. „Jūsu mājā tiks veikts remonts,” tajā bija rakstīts. „Ja jums dzīvoklī parādījies pelējums, tek jumts vai šuves, zvaniet pa norādīto tālruni. Pie jums ieradīsies meistari”.
Meistaru koordinātas bija pievienotas.

– Sludinājums uzrakstīts ļoti viltīgi, – uzskata Larisa. – Pēc rakstītā var saprast, ka remonta darbus veiks namu pārvalde. Bet, būdama mājas vecākā, es labi zinu, ka mums šuves paredzēts hermetizēt nākamajā vasarā. Tāpēc ātri vien novācu iedzīvotājus maldinošos paziņojumus. Mūsu mājā dzīvo daudz gados vecāku cilvēku. Viņi var aplami saprast informāciju, uzrakstīt pieteikumu un pēc tam saņemt rēķinu par simtiem latu!

Nodarīja pāri sirmgalvim
Diemžēl ar to Larisas mājas piedzīvojumi nebeidzās. Nesen tās iemītnieki nolēma nokrāsot ieejas vējtverus – nelielos gaitenīšus starp pirmajām un otrajām ieejas durvīm. Paši nopirka krāsu, atrada starp kaimiņiem gados pavecu meistaru, kurš bija ar mieru savest kārtībā sienas. Visi priecājās, ka mājā dzīvo tāds labs un prasmīgs cilvēks! Meistars vēl nebija paspējis nošpaktelēt sienas otrajā sekcijā, kad atskrēja sveši vīri. „Ko tu te piemēslo?!” viņi nobrēcās, teikto papildinot ar lamuvārdu straumi. Kaimiņš nolēma, ka tie ir namu pārvaldes pārstāvji, pameta krāsas podu un paslēpās savā dzīvoklī. Pēc pārdzīvotā viņš jutās tik slikti, ka neparko nevēlējās atgriezties pie darba. Viņš to atsāka tikai tad, kad Larisa bija noskaidrojusi, ka svešajiem nekauņām nav nekāda sakara ar namu pārvaldi.

– Ar vairāku aktīvu cilvēku līdzdalību aptaujā-jām kaimiņus. Izrādījās, ka mūsu meistaru apvainojuši tie paši „remontētāji”, kas bija izlīmējuši pie namdurvīm savus sludinājumus. Raugieties paši, vai var saistīties ar tādiem cilvēkiem, – saka mājas
vecākā. – Bet iegaumējiet, ka ar namu pārvaldi viņiem nav nekāda sakara. Tirgzinībā šādu rīcību dēvē par agresīvo mārketingu, bet tādus sludinājumus – par patērētājus maldinošu reklāmu.

„No jums 107 lati!”Larisa nav vienīgā, kas vērsusies redakcijā ar brīdinājumu par dīvainajiem remonta piedāvātā-jiem. Mums piezvanīja triju bērnu māmiņa Svetlana no Imantas:

– Mēs ļoti nopriecājāmies, ieraugot kāpņu telpā paziņojumu par remontu. Tur bija rakstīts, ka mājai tikšot salabots caurais jumts, savestas kārtībā ar mitrumu piesūkušās šuves. Iedzīvotājus aicināja sūtīt remonta pieteikumus. Šogad dzīvoklī ir parādījies pelējums. Tā kā man ir trīs mazi bērni, ar prieku piezvanīju pa norādīto telefona numuru.

Būdama pārliecināta, ka piezvanījusi uz namu pārvaldi, Svetlana nosauca savu adresi un vēl precizēja: „Vai darbi tiks veikti bez maksas?” „Jā, jā, bez maksas!” apstiprināja laipna jaunas sievietes balss. – Nākamajā dienā pie manis ieradās divi meistari, – turpina Svetlana. – Izskatījās gan visai noplukuši. Viņi iegāja istabā, vērīgi to aplūkoja, tad devās uz virtuvi un pārliecinājās, ka stūros vīd melns pelējums. „Labi,” viņi sacīja, „mēs no jauna hermetizēsim ārējās šuves. No jums 107 lati.” Tikai tagad sieviete beidzot aptvēra, ka meistari nav no namu pārvaldes, jo īstais apsaimniekotājs pirms pieciem gadiem viņas dzīvokļa ārējās šuves aizdarīja bez maksas. Par laimi mājās tobrīd bija Svetlanas vīrs, kurš parādīja viltvāržiem durvis. – Biju ļoti apbēdināta, ka esmu uzķērusies uz maldinošas reklāmas āķa, – atzīst triju mazuļu māmiņa. – Iesaku visiem iedzīvotājiem būt uzmanīgiem. Pirms izsaukt meistarus pēc tāda veida sludinājumiem, vajag sazināties ar savu namu pārvaldi. No redakcijas puses vēl piebilde: nekad neparakstiet ar nezināmiem meistariem nekādus līgumus, pat ja viņi sola jums bez maksas izremontēt dzīvokli (jumtu, kāpņu telpu, aizdarīt šuves). Darboņi, kas viltīgi prot uzrakstīt maldinošu sludinājumu par saviem pakalpojumiem, var jums izrakstīt rēķinu jau pēc darbu pabeigšanas. Ej un pēc tam tiesā stāsti, ka neesi izlasījis līgumā sīkiem burtiņiem ierakstītās rindiņas, kuras, kurās ir runa par samaksu... Esiet modri..

Tēmas turpinājums laikraksta numurā....( janvāris )

VILTĪGIE REMONTA SPECIĀLISTI D DARBOJAS LIEPĀJĀ
Tagad viņi devušies „viesizrādēs” uz citām pilsētām. Viss sākas ar to, ka pie nama ārdurvīm jūs atrodat aptuveni šāda satura sludinājumu: „Jūsu mājā tiks veikts starppaneļu šuvju remonts. Aicinām iedzīvotājus atstāt pieteikumus par pelējumu dzīvokļos un citām problēmām!”No sludinājuma teksta it kā izriet, ka darbus veiks namu pārvalde. Bet nekā nebija! Tā ir komercreklāma. Labticīgi iedzīvotāji zvana uz norādīto tālruņa numuru, rāda meistariem problemātiskās vietas savos dzīvokļos, cerot, ka namu pārvalde beidzot sākusi labot ārsienu šuves, bet sarunas beigās pasūtītāji saņem... iespaidīgu rēķinu ar prasību pusi samaksāt iepriekš. Uzņēmums Liepājas namu apsaimniekotājs ir vērsies ar iesniegumu Valsts policijā, prasot, lai veiklie meistari tiktu saukti pie atbildības par iespējamu krāpniecību. Uzņēmums atgādina: sienu šuves tiek labotas un citi ārējie darbi veikti bez maksas, izmantojot šim nolūkam mājas uzkrājumus! Ja kāds aicina jūs iesniegt pieteikumu un maksāt, ziniet, ka tas ir privāts meistars, kas vēlas iedzīvoties uz mājas problēmu rēķina. Sludinājuma kopiju nodevām Patērētāju tiesību aizsardzības centram un palūdzām ekspertus izvērtēt, vai tas nav mēģinājums maldināt cilvēkus. – Sludinājums sastādīts divdomīgi, un tajā var saskatīt manipulācijas pazīmes, – piekrita centra darbiniece Sanita Gertmane. – Internetā esam saņē-muši vairākas līdzīgas sūdzības. Taču detalizētai pārbaudei vajadzīgs reāli cietušu personu iesniegums. Ja esat uzķērušies uz viltīgo meistaru āķa un samaksājuši viņiem par darbu, kas namu pārvaldei jāveic bez maksas, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs aicina uzrakstīt iesniegumu un pievienot tam visu saņemto dokumentu kopija

Ogrēnieši, uzmanās, sludinājumu parādās arī Ogrē..




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      





© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības