Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

ogresfakti
  Publicēts: 2009-08-05  14:33:00 / Sports
 
 Ziņot redakcijai  

Intervija ar Latvijas Grand Prix sacensību direktoru Salvi Freimani

Kurš pēc kārtas jau būs šis gads, kad Ķegumā varēsim vērot Pasaules čempionātu blakusvāģiem?

Pasaules čempionāta blakusvāģu krosā Latvijas GP Ķegumā šogad notiks jau 14 reizi. Bet trešo reizi vienlaicīgi ar Pasaules čempionātu Zelta Zirgā notiks vēl arī Eiropas čempionāta izcīņa Kvadri OPEN klasē.

Kādas izmaiņas piedzīvojusi trase pēc MX1 pasaules čempionāta?

Starta vieta un trases ceļš ir palikuši iepriekšējie. Protams, ka ir mazliet vienkāršots trases reljefs, taču uzreiz varu pateikt, ka Zelta Zirga trase PČ un EČ dalībniekiem šogad būs sarežģītāka nekā agrāk, jo daļu no MX1 trasej sagatavotajiem elementiem trasē esam atstājuši. Kaut kādā mērā arī viļņu zonas. Būs interesanti, jo sarežģītākā trasē lielāka nozīme ir ne tikai motora jaudai, bet arī braukšanas meistarībai, un jo īpaši fiziskajai izturībai. Manuprāt tas būs pa rokai abām Latvijas vadošajām ekipāžām, jo fiziskā sagatavotība mūsu puišiem ir diezgan laba.

Vai „Vilīts” uz Ķegumu būs ierindā un gatavs cīnīties?

Kad 5 nedēļas atpakaļ uzzinājām par Daniela kājas traumu, lielākā daļa Vilīti jau „norakstīja” no šā gada pretendentiem uz uzvaru. Es Danielu pazīstu jau daudzus gadus, un jau pirms tām 5 nedēļām par 90% biju pārliecināts, ka uz Ķegumu Vilemsena ekipāža atgriezīsies Pasaules čempionāta apritē. Man ir tāda sajūta, ka Vilītis šogad brauc pēdējo gadu, taču viņa rakstura dēļ Daniels nevar aiziet neuzvarējis. Atgriešanās apritē uz GP Ķegumā ir Vilemsena ekipāžas vienīgā iespēja pretendēt uz titulu šogad, jo pēc tam nāk vēl Krievijas un Igaunijas GP izcīņa. Pirmdien es Danielu sazvanīju, un viņš man apstiprināja, ka uz Ķegumu būs klāt, lai cīnītos!

Vai sabraukusi būs visa „spice” un cik daudz ekipāžu redzēsim pie starta bomja?

Pie starta barjeras jebkurā gadījumā vienlaicīgi mēs redzēsim ne vairāk kā 30 ekipāžas, jo to nosaka Pasaules čempionāta nolikums. Cita lieta tāda, ka startam Ķegumā ir pieteikušās 58 ekipāžas no 14 valstīm. Uz šo brīdi ir saņemti tikai 2 atteikumi. Es domāju, ka mums ir pamats rēķināties ar vismaz 45 ekipāžām, jo gan jau vēl kāds atteikums būs. Tomēr arī 45 ekipāžu gadījumā mēs varēsim vērot super cīņu jau sestdien, kad par iekļūšanu finālā sportisti sacentīsies 2 pusfinālbraucienos ar kopēju startu. Atbildot par „spici” – visi ir ierindā, jo šogad intriga Pasaules čempionātā ir sakāpināta maksimāli. Kā nekā gan uz lauriem Latvijas GP, gan arī visa PČ kopvērtējumā šobrīd pretendē vismaz 6 ekipāžas, t.sk., arī 2 mūsējās. Tā, ka visa cīņa vēl priekšā, un gala rezultātu mēs varam tikai prognozēt.

Latviešu ekipāžas, kuras redzēsim trasē?

Pavisam no Latvijas ir pieteikušās 5 ekipāžas ar brāļu Daideru un M. Rupeika ekipāžām priekšgalā. Vēl no Latvijas startēs A. Liepiņa / I. Ameļkina, A. Sīļa / G. Sīļa un A. Tribocka / K. Krieva ekipāžas.  Taču neaizmirsīsim arī Kasparu Liepiņu, kurš kā beļģa Jorisa Hendriksa kantētājs šobrīd ir Pasaules čempionāta līderis. Par Kasparu Stupeli neesmu informēts.

Vai ir zināms, kura ekipāža visbiežāk ir uzvarējusi Ķeguma trasē Pasaules čempionātā?

Labs jautājums, uz kuru tā vienkārši nemaz neatbildēšu. Es pat pieļauju, ka tā nav D. Vilemsena ekipāža, jo, kaut arī Daniels ir tituliem visbagātākais b/v braucējs, tomēr Ķegumā viņš ne vienmēr ir stāvējis uz pjedestāla pirmā pakāpiena. Patiesībā Ķegumā iepriekšējo 13 GP laikā ir uzvarējušas vismaz 5 ekipāžas, kuras atceros uzreiz.  Bez rakņāšanās arhīvā atbildēt nevaru, taču pieļauju, ka tieši Latvijas GP visvairāk ir izcīnījusi K.Serģa ekipāža.

Kāpēc skatītājiem doties uz abām dienām, kāda būs programma?

Ir tā, ka uz blakusvāģu krosa Latvijas GP Ķegumā ar katru gadu ierodas arvien vairāk līdzjutēji no ārvalstīm. Ja viņiem te nebūtu interesanti, tad skaidrs, ka šie līdzjutēji nebrauktu.  PČ blakusvāģu krosā Zelta Zirgā šogad notiks jau 14 reizi, un gadu gaitā BKF ir radījis un izkopis pulkas sportistiem un līdzjutējiem saistošas tradīcijas, kas GP Ķegumā padara par īstiem svētkiem un topa GP pasaules motokrosā. Ja man pašam būtu jāizvēlas un apstākļi ļautu, es noteikti brauktu uz 2 dienām, jo sestdien pa dienu jau notiks reālas sacensības, kaut arī tie būs pusfinālbraucieni. Katrā no pusfināla grupām uz starta redzēsim 20 – 25 ekipāžas, kuras brauks ar maksimālu atdevi, cīnoties par starta vietām finālā. Tātad reāls un izbaudāms kross.  Tālāk sestdienas vakarā jau 9 reizi notiks minifutbola zibensturnīrs, kuru ir interesanti vērot arī pašam nepiedaloties. Tai pat laikā, ir vienkārši iespējams saorganizēties 5 cilvēku komandai un izbaudīt futbola spēli.  Turnīru vadīs un tiesās Latvijas Futbola federācijas tiesnešu korpuss, atsijājot Latvijas futbola pirmās un virslīgas spēlētājus, kā arī Latvijas futbolistus, kuri startē ārzemju klubos. Tātad riktīgs futbola tusiņš amatieriem.  Tālāk turpinājums „Zelta Zirga nakts ballē” ar dzīvo mūziku, DJ, karaoke u.tml.  Balle turpināsies līdz 4.00 rītā. Realitātē nevienā PČ b/v klasē „Zelta Zirga nakts ballē”  līksmotāju skaits nav bijis mazāks par 2000 klātesošajiem.  Programma piesātināta no un līdz.

Biļešu cenas?

Biļešu cenas ir diferencētas un paredz dažādas variācijas, t.sk., vienai vai divām dienām, individuāla vai ģimenes biļete, jauniešu / pensionāru vai parastā biļete. Esam centušies to noteikt adekvāti Latvijas ekonomiskajai situācijai. Vispareizāk ieiet BKF mājas lapas www.bkf.lv „Biļešu” sadaļā. Tur ir visa informācija. 

Kāda ir Pasaules čempionāta dienas kārtība?

Sestdien braukšana sāksies no plkst. 10.00. un ilgs līdz ~ 18.00. Minifutbola turnīrs sāksies plkst. 18.00, bet pieteikumus jāiesniedz līdz 17.30. Nakts balle sāksies no plkst. 20.00.

Svētdien braukšana sāksies no plkst. 09.00, plkst. 11.30 sacensību oficiālā atklāšana, bet finālbraucienu sākums 12.30. Tai pat laikā tiem, kuri uz Ķegumu brauks tikai svētdien, silti iesaku neatlikt ierašanos Zelta Zirgā uz finālbraucienu sākumu. Kaut arī mums ir izbūvēts otrs pievedceļš, ierodoties pēdējā brīdī, neizbēgami rodas sastrēgumi.  Lai nebūtu jānervozē, rekomendēju svētdien ierasties vismaz uz plkst. 10.00.

Tāpat arī rekomendēju uz trasi braukt no Siguldas puses, jo uz Daugavpils šosejas Ķeguma teritorijā, diemžēl, vēl joprojām nav pabeigti ceļa rekonstrukcijas darbi, kā dēļ transporta plūsmas kustība ir palēlināta.

Vai ir kas, ko Tu gribētu teikt Latvijas līdzjutējiem?

Es vienkārši aicinu Latvijas līdzjutējus neaizmirst, ka jūs esat vajadzīgi mūsu sportistu atbalstam. No 6 ekipāžām – pretendentēm uz uzvaru, divas ir mūsējās, un līdzjutēju atbalsts trases malā ir tas atļautais dopings, kas mūsējiem dos spēkus distances pēdējās minūtēs nesamazināt un varbūt pat vēl pielikt ātrumu, lai izcīnītu uzvaru. Un, protams, jūs esat vajadzīgi arī sacensību organizatoriem, lai Pasaules čempionāta mēroga pasākumi Latvijā varētu notikt arī šodienas ekonomiskās krīzes apstākļos. Cita varianta vienkārši nav.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības