Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

ogresfakti
  Publicēts: 2008-10-17  13:01:00 / Ekonomika
 
 Ziņot redakcijai  

Ogres rajona padomei un Ogres novada domei piederošais SIA "Ogres autobuss" kopā ar vēl četriem uzņēmumiem no Bauskas, Tukuma, Aizkraukles un Jūrmalas tiesā apstrīdēs koncesijas konkursa "Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālā starppilsētu nozīmes maršruta tīkla daļas maršrutos" rezultātus.
"Ogres autobuss" direktors Artūrs Bērziņš informē, ka šo pēcpusdien visu piecu pasažieru pārvadātāju uzņēmumu vadītāji tiekas, lai konsultētos ar juristu, sagatavotu iesniegšanai tiesā prasību un apstrīdētu konkursa rezultātus. Aģentūra "Leta" ziņo, ka, saskaņā ar valsts SIA "Autotransporta direkcija" konkursa komisijas lēmumu maršrutus no Bauskas uz Rīgu, Jelgavu un Dobeli no 2009.gada 1.janvāra apkalpos pretendenti, kuri konkursa galīgajā vērtējumā saņēma lielāku punktu skaitu, - AS "Nordeka" sadarbībā ar AS "Rīgas taksometru parks", SIA "Blagovest TUR" un SIA "Norma-A".
"Kad neko nevarēja nopelnīt, tad mūsu maršruti nevienam nebija vajadzīgi, bet, tiklīdz tika dotas valsts garantijas uz 12 gadiem, parādījās konkurenti no Rīgas, līdz ar to 15 lauku pārvadātāji "tika izmesti no šī biznesa" un maršruti atdoti rīdziniekiem," savu sašutumu pauž Bauskas rajona pasažieru pārvadātāja SIA "Aips" direktors Uldis Kolužs. Viņš šo konkursu dēvē par negodīgu un tādu, kas rīkots, lai nelietderīgi izmantotu valsts naudu, konkurss vērtējams kā "klaja biznesa pārdale".
Uzņēmējs, atsaucoties uz lēno Latvijas tiesu sistēmu, gan nelolo pārlieku lielas cerības, ka izdosies konkursa lēmumu apturēt līdz 2009.gada 1.janvārim, jo līdz šim datumam jau būs noslēgti līgumi ar jaunajiem maršrutu apkalpotājiem un iepriekšējo situāciju vairs nevarēs atjaunot. U.Kolužs laikrakstam "Dienas Bizness" paudis viedokli, ka konkurss ir liela mēroga biznesa plāns, kura mērķis esot bijis sadalīt pasažieru pārvadājumu tirgu.
Pēc konkursa no 1.janvāra virknē maršrutu nevarēs sniegt SIA "AIPS", SIA "Tukuma auto", SIA "Ogres autobuss", SIA "Aizkraukles ATU" un SIA "Autotransporta firma Jūrmala SV". Šīs kompānijas vēl pirms rezultātu publicēšanas asi kritizēja noteikumus un vērsās gan Konkurences padomē, gan pie Ministru prezidenta, norādot, ka konkursa noteikumi sastādīti tā, lai reģionālajiem pārvadātājiem būtu neiespējami uzvarēt.
Laikraksts "Biznes&Baltija" vēsta, ka ATD konkursā piedalījās 33 kompānijas, bet uzvarēja 19. Pārējās 14 kompānijas turpmākos 12 gadus nevarēs piedalīties pasažieru pārvadāšanā visizdevīgākajos maršrutos. "Arī tad, ja mēs piedāvātu 2009.gada izlaiduma autobusus un pasažierus vestu bez maksas, mēs konkursā tik un tā neuzvarētu," sašutis ir "Rēzeknes autobusu parka" vadītājs Vasilijs Smuļs. "Konkursa rezultāti bija noteikti jau iepriekš."
Uzņēmējs uzskata, ka konkursa rīkošanā pieļauti būtiski pārkāpumi, nav ievēroti iepriekš doti solījumi, piemēram, ņemt vērā vietējo pašvaldību viedokli, kompāniju reputāciju, vietējās infrastruktūras esamību u.c.
"Nordeka" noraida pieļāvumus, ka nespēs nodrošināt pasažieru pārvadājumus.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības