Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

Lilita Briška, Ogres novada Izglītības psihologu metodiskās apvienības vadītāja
  Publicēts: 2014-11-20  07:20:00 /
 
 Ziņot redakcijai  

Oktobra sākumā visā pasaulē notiek Garīgas veselības dienas.  Un jau otro gadu Latvijā oktobrī notika Psiholoģijas dienas.

Šo dienu mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību dažādām psiholoģijas tēmām, lai izglītotu sabiedrību, mudinātu nepieciešamības gadījumā vērsties pēc palīdzības un popularizētu psihologu profesiju.
 
Arī lielākajās Ogres novada skolās strādā psihologi, kuri specializējušies palīdzības sniegšanā izglītības iestādes ietvaros skolēniem, vecākiem un pedagogiem. Izglītības psihologa darbs galvenokārt ir virzīts uz skolēnu mācību grūtību laicīgu atpazīšanu un diagnostiku, skolēnu uzvedības problēmu mazināšanu un saskarsmes problēmu risināšanu skolēnu vidū. Jāatzīst, ka saistībā gan ar ārējiem sociāli ekonomiskajiem faktoriem, gan skolēnu iekšējiem faktoriem – vēlēšanos būt pieņemtiem un veiksmīgiem, pieprasījums pēc psiholoģijas speciālistiem izglītības iestādēs arvien pieaug un izglītības psihologi tiek arvien vairāk pieprasīti. Tomēr šādu speciālistu aizvien trūkst Ogres novada mazajās lauku skolās.
 
Šogad Ogres novada izglītības iestāžu psihologi oktobrī veica dažādas aktivitātes un iesaistījās Psiholoģijas dienās savās skolās. Galvenokārt dažādās aktivitātes bija virzītas, lai sekmētu veiksmīgāku skolēnu adaptāciju klašu kolektīvos, veicinātu pieņemšanu atzīšanu, attīstītu skolēniem toleranci un atšķirīgā, citādā pieņemšanu. Ar 1. un 5. klašu skolēniem grupu nodarbībās strādāja Suntažu vidusskolas psiholoģe Olita Pauniņa. Vēlāk psiholoģe organizēja diskusijas par skolēnu anketās iegūtajiem rezultātiem un bērni savas izjūtas atklāja arī zīmējumos.
 
Jaunogres vidusskola psiholoģes Ērika Muravjova un Anna Čerņavska trijām skolēnu grupām organizēja art terapijas (mākslas terapijas) nodarbības, kurām bija vairāki, uz skolēna attīstību orientēti, mērķi - skolēnu radošā potenciāla atraisīšana, pašpieņemšanas un pašapzināšanas veicināšana, pozitīvas paškoncepcijas attīstīšana, pašvērtējuma paaugstināšanas veicināšana un grupas saliedēšana. Psiholoģes, skolēniem drošā vidē, mūzikas pavadība aicināja izmantot dažādus materiālus, lai veidotu savu pašportretu visā augumā. Nodarbību noslēgumā, izmantojot brīvprātības principu, bērni tikai aicināti pastāstīt par uzzīmēto un grupas dalībnieki un vadītājs sniedza atgriezenisko saiti par sajūtām, pārdomām, ieguvumiem, jaunām atziņām pēc paveiktā darba.
 
Ogres 1. vidusskolā skolas psiholoģe Lilita Briška Vecāku dienā sākumskolas vecākiem piedāvāja izglītojošu lekciju „Mans bērns – mans lolojums”, kurā iepazīstināja vecākus ar mūsdienu sākumskolas skolēna vispārīgu psiholoģisku raksturojumu, akcentējot, ka mūsdienu bērni ir orientēti uz sasniegumiem, vairāk veido attiecības virtuālajā vidē un daudz ātrāk kā iepriekšējā paaudze apgūst modernās tehnoloģijas, nereti šajā jomā ir savu vecāku skolotāji. Mūsdienu bērni daudz mazāk kā iepriekšējās paaudzes skolēni savā attīstībā izmanto lomu un sižetiskās spēles, ir daudz mazāk radoši brīvā laika aktivitātēs, bet bieži vien vienlaicīgi apmeklē vairākus pulciņus vai ārpusskolas aktivitātes.
 
Psiholoģijas dienu ietvaros Suntažu internātpamatskolā – rehabilitācijas centrā 1. un 8. oktobrī notika vecāku sapulces, kuru organizatore bija skolas psiholoģe Inese Platpīre. Suntažu internātpamatskolā - rehabilitācijas centrā izglītību apgūst skolēni, kuriem piemērotākas ir speciālās, viņu spējām atbilstošākas izglītības programmas. Tie ir bērni, kuriem ir garīgās veselības un attīstības problēmas, kuriem raksturīgas mācīšanās grūtības un kuriem ir jūtīga nervu sistēma - izjaukts prāta, ķermeņa un jūtu līdzsvars. Viņu izglītošana prasa īpašu pieeju, kas balstīta nopietnas atbalsta sistēmas izveidē, iesaistot ģimeni, mediķus, priekšmetu un speciālos skolotājus, audzinātājus, atbalsta personālu un sociālo sistēmu. Mācību gada sākumā skolā norisinājās 1. klases skolēnu vecāku sapulce, kurā tika meklēts kopīgs sadarbības modelis. Pārrunāta  nepieciešamība turpināt iesākto vecāku atbalstu savam bērnam, skolas gaitas sākot, un meklētas iespējas labāk sadarboties ar skolotāju. Ieskanējās trausla doma, ka bērna pilnvērtīga un laimīga dzīve, adekvāts pašvērtējums veidojas no vecāku iedrošinājuma un spējas sadarboties. Pēc nedēļas skolas vecāku kopsapulcē kopā ar skolas darbiniekiem tika pārrunāti skolas un vecāku vienotību skolas iekšējās kārtības noteikumu izpildē. Vecāku pozitīva attieksme pret skolu un visiem tās darbiniekiem veicina līdzvērtīgas partnerattiecības un ir paraugs skolēnam sociāli pieņemamas uzvedības izveidē. Kopīgi sapulces dalībnieki nonāca pie secinājuma – skolā bērna izglītošana ir prioritāte. Ja bērniem ģimenē trūkst vecāku atbalsta un netiek nodrošinātas viņa pamatvajadzības, sadarbība un palīdzība meklējama bāriņtiesā un sociālajā dienestā.



Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30





© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības