Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:


  Publicēts: 2009-04-14  12:15:00 / Ekonomika
 
 Ziņot redakcijai  

Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas apkopotā statistika liecina, ka Šā gada divos mēnešos Latvijā pārdotas 937 jaunas automašīnas, kas ir 4,3 reizes mazāk nekā 2008.gada pirmajos divos mēnešos, kad tika pārdotas 4049 automašīnas.

Gada pirmajā mēnesī, salīdzinot ar 2008.gada janvāri, kritums sasniedza 4,5 reizes.

Šogad līderos turas "Volkswagen" automašīnas - pārdotas 146 vienības, kas gan ir par 55,7% mazāk nekā pirms gada. "Toyota", kas ilgu laiku atradās tirgus līderpozīcijās, šogad pārdevusi 97 jaunas automašīnas, kas ir par 81% mazāk.

Trešajā vietā atrodas "Mitsubishi", kas pārdevis 77 jaunas automašīnas jeb par 65% mazāk nekā gadu iepriekš, bet ceturtajā vietā ir "Hyundai" - pārdotas 74 jaunas automašīnas.

Lielāko kritumu šogad piedzīvojušas "Honda" - 91,5% ar 29 pārdotām vienībām, "Kia" - 92,5% ar astoņām pārdotām vienībām. Par vairāk nekā 90% šogad krities arī jauno "Chevrolet", "Dacia", "Peugeot" un "Chrysler" pārdošanas apjoms.

Februāris pārdošanas ziņā bijis neveiksmīgs praktiski visu populārāko automašīnu marku tirgotājiem. No pirmajām 15 populārākajām markām februārī, salīdzinot ar janvāri, vairāk ir pārdotas tikai "Mitsubishi", "Hyundai", "Opel" un "Citroen" automašīnas.

Gads veiksmīgi sācies "Hummer": pērn divos mēnešos netika pārdota neviena mašīna, šogad to skaits sasniedzis 15 vienības. Relatīvs pieaugums ir arī "Land Rover" un "SAAB", taču pārdoto automašīnu skaits nepārsniedz divdesmit vienības.

"Šobrīd runa ir par izdzīvošanu. Mašīnas tiek pārdotas bez peļņas," atzina "Mitsubishi" automašīnu dīlera "Skandi Motors" mārketinga speciāliste Jana Krūmiņa, piebilstot, ka tiek darīts viss, lai noturētos un pārdzīvotu šo kritumu.

Paralēli nemitīgiem centieniem atbrīvoties no automašīnām, lai gūtu kādus ienākumus un samaksātu darbiniekiem algas, uzņēmuma iekšienē notiek darbības optimizācija. Krītoties ieņēmumiem, nākas atlaisi darbiniekus, kā arī taupīt uz elektrības un citu izmaksu rēķina, sacīja Krūmiņa.

"Škoda" automašīnu tirgotāja SIA "Karlo Motors" Mārketinga vadītājs Ilmārs Bricis norādīja, ka interese no klientiem ir, taču ir zudušas finansiālās iespējas.

Pēc viņa teiktā, "glābšanas riņķis" vēl nav jāmeklē. Drīzumā uzņēmums atklās jauno "Skoda" auto centru Pārdaugavā, kas dod papildus ieņēmumus, bet pēc tam uzņēmums rūpīgāk pievērsīsies optimizācijas pasākumu īstenošanai. Kā ziņots, pagājušajā gadā Latvijā pārdotas 19 192 jaunas automašīnas, kas ir par 40,9% mazāk nekā 2007.gadā.

Pārdošanas apjomu kritums, salīdzinot 2007.gada datiem, sākās jau janvārī, kad tika piedzīvots 17,7% kritums. Apjomi turpināja samazināties ar katru mēnesi - līdz 39,7% 2008.gada pirmajos 11 mēnešos un 40,9% visa gada laikā.

2007.gadā jauno automašīnu pārdošanas apjomi pieauga par 26,8%, realizējot 32 497 vienības. Bet vēl gadu iepriekš tirgus apjomi pieauga par 53%.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības