Fakti.lv
Autorizācija

Lietotājs:
    Parole:

Noderīgas saites:

Ilze Aulmane
  Publicēts: 2013-08-06  13:51:00 / Sabiedrība
 
 Ziņot redakcijai  

 

Arhitektūra atklāj gan cilvēka ieceru grandiozumu, gan to trauslumu.
/Dace Demir/

Vieniem arhitektūra asociējas ar telpisku vidi, kurā notiek dzīves procesi, ar vidi, kura ietekmē cilvēku domāšanu, dzīvesveidu un pasaules uztveri.

Otriem svarīgi ir mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi: telpas organizācija un arhitektonika, mākslu sintēze, kompozīcijas paņēmieni kā proporcijas, mērogs, ritms, apjoms un citi.

Trešajiem būtiski darbu radīšanas procesā iepazīt dažādās tehnoloģijas un materiālu īpašības, ar katru no tiem sadraudzējoties un atrodot labāko pielietojumu.

Ceturtajiem galvenās ir „prāta vētras”, garīgās darbības, ar kuru palīdzību tiek modelēta pasaule. Viņi aicina eksperimentēt, meklē, atrod, rāda un kļūst par mākslinieciska fakta klātbūtnes nesējiem skatītājiem — līdzdalībniekiem.

Stāstošas kompozīcijas filigrāni zīmējumi, figūras un funkcionāli trauki, akmens masas raupjā faktūra, papīra un porcelāna trauslums, caurspīdīgums - katrs no autoriem  var izvēlēties savu izpausmes veidu, attīstīt un īstenot savu ideju.

Šogad 15. Keramikas un grafikas simpozijs „Trauslā arhitektūra”  notiek no 5. līdz 11. augustam.

Pasākuma pamatideja: 
dalībnieku izglītošana un  iesaistīšana kopīgu kultūras projektu īstenošanā,
pieredzes apmaiņa,  darba paņēmienu demonstrējumi, praktiskās nodarbības, izmantojot dažādus materiālus, virsmu segumus, palīgmateriālus.

Dalībnieki: profesionāli mākslinieki, mākslas pedagogi, interesenti un mākslas skolas audzēkņi.

Norises vietas:
Ogres Mākslas skolas telpās,  Brīvības ielā 11, Ogrē,
podnieka Jāņa Zviedra darbnīcā Rankas ielā 17, Ogresgalā.

Kalendārs:
05. - 11. augusts
 Keramikas un grafikas simpozija norise Ogres Mākslas skolas telpās.
12. - 16. augusts
Keramikas darbu apdedzināšana ar elektrības palīdzību Ogres Mākslas skolas telpās un Aleksandra Zobena meistardarbnīcā.
14.- 16. augusts
 Malkas cepļa kurināšana Ogresgalā.
16. augusts
Keramikas apdedzināšana Raku tehnikā un noslēguma pasākuma norise Ogresgalā.
 Decembris
 Izstāde Ogres Mākslas skolas izstāžu zālē.
2014.gada februāris, marts
Ceļojoša izstāde Latvijas pilsētās.

Izmantotie materiāli:  akmens masas, sāļi, glazūras, papīrs, krāsas u.c.

Izmantotās tehnikas: visdažādākās, atbilstošas katra autora vēlmēm, noskaņojumam, gaumei un citiem faktoriem.

Izmantotās keramikas apdedzināšanas tehnikas
Raku
Darbi tiek apdedzināti  līdz 1050° temperatūrai apmēram 4 stundas un tad mesti skaidās, ar tām pilnībā pārklājot visu trauku.
Apdedzinājums malkas ceplī
Darbi tiek dedzināti līdz 1100° temperatūrai, reducēti pie apmēram 720° temperatūras.
Apdedzinājums ar elektrības palīdzību
Darbi tiek apdedzināti līdz 1280° temperatūrā.
Apdedzinājums ar elektrības palīdzību
Darbi tiek apdedzināti līdz 1150° temperatūrā, reducēti pie apmēram 700° temperatūras.

Izmantotās grafikas tehnikas
Augstspiede, gludspiede un dobspiede.

Linogriezums (augstspiede)
Klišejas izgatavo no linoleja vai arī tam līdzīgiem viegli apstrādājamiem materiāliem. Linogriezumā attēlam jeb zīmējumam paredzētos baltos laukumus padziļina ar speciāliem nažiem.

Monotipija (gludspiede)
Šajā tehnikā krāsu liek uz plātnes, kas neuzsūc mitrumu. Tā var būt, piemēram, metāla, plastmasas vai līdzīga cieta materiāla plātne. Uz krāsas veido iecerēto zīmējumu – līnijas, faktūras var izmantot šablonu, kas nosedz daļu krāsu laukuma. Novilkumu iegūst, plātnei piespiežot papīru vai citu materiālu. Tas šajā gadījumā ir autoreksemplārs un vienīgais kvalitatīvais nospiedums, lai arī tehniski monotipijas tehnikā ir iespējams iegūt daudz estampu, bet ar katru nākamo estampu kvalitāte pasliktinās. Monotipija ir tuva glezniecībai, tai raksturīga krāsainība, gadījuma rakstura efekti, tehniska dažādība. Tā kā šajā tehnikā iespiežamie un neiespiežamie iespiedformas elementi atrodas vienā plaknē (baltie un tumšie laukumi attēlā), šo tehniku var pieskaitīt pie gludspiedes tehnikām.

Sausā adata (dobspiede)
Sausās adatas tehnikā zīmējums tiek veidots, ieskrāpējot ar adatu zīmējumu metāla plāksnē. Pēc tam šo plāksni ietamponē ar krāsu, kas iestrēgst starp skrāpējumiem, bet pārējo virsmu notīra. Prese papīru piespiež plātnei, un tas saskaras ar krāsu, no kā rodas uz plātnes iestrādātā zīmējuma spoguļattēls.

Gravīra (dobspiede)
Gravīra ir viens no senākajiem dobspiedes veidiem. Šajā tehnikā zīmējumu iegravē metāla plāksnē ar grebli. Paceļot no iegravētās gropes metāla skaidiņu, ko noņem ar skrāpi, rodas tīra līnija vai punkts. Tad iedobumos iepilda krāsu ar tamponiem, bet pārējo plātnes virsmu tīri noslauka. Prese papīru piespiež plātnei, un tas saskaras ar krāsu, no kā rodas uz plātnes iestrādātā zīmējuma spoguļattēls. Dobspieduma tehnikās izpildītajām grafikas lapām attēla malās izveidojas papīrā iespiedums. Var būt tērauda vai vara grebums.




Pievienot komentāru:     

   Vārds vai segvārds:*
  Skaitlis "7":*   
   Komentārs:*

    


Portāla Fakti.lv vadība neatbild par rakstiem pievienotajiem apmeklētāju komentāriem, kā arī aicina to autorus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā rakstu komentēšanas iespēja var tikt liegta.

        


 1. 

1
Aktuāli
Jaunākās ziņas
Arhīvs
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


© JP. Visas tiesības rezervētas.  | Kontakti  | Reklāma portālā  | Komentāri portālā  | Autortiesības